دسته‌بندی نشده, مجله فروشگاه ماه روی

آرایش تابستانی و مهم‌ترین نکات مربوط به آن

آرایش تابستانی

آرایش کردن به منظور زیباتر شدن به عادتی روزمره برای بسیاری از بانوان تبدیل شده است. خیلی از خانم‌ها چه داخل خانه باشند و چه بیرون از خانه، روز را بدون آرایش سپری نمی‌کنند. خانم‌ها آرایش می‌کنند تا هم خودشان حس و حال خوبی داشته باشند و هم این که جذاب به نظر برسند. حال اگر می‌خواهید این جذابیت بیش‌تر بشود و آرایش روی صورت‌تان ماندگاری بالایی داشته باشد بهتر است که در هر فصل متناسب با همان فصل آرایش کنید. برای مثال آرایش تابستانی بهتر است ملایم و سبک باشد تا در هوای گرم که پوست مدام در حال تعریق است آرایش به هم نریزد. در این مطلب مهم‌ترین نکات و ترفندهای آرایشی را مرور می‌کنیم.

آبرسانی و رطوبت‌رسانی به پوست را فراموش نکنید

اگر عاشق آرایش کردن هستید و می‌خواهید آرایش جذابی داشته باشید، قبل از هر چیز باید مراقبت سلامت پوست‌تان باشید. داشتن پوست سالم و شاداب به شما کمک می‌کند تا جذاب‌تر از همیشه آرایش کنید. ضمن این که هر چه پوست‌تان سالم‌تر باشد درخشش بیش‌تری خواهد داشت. آبرسانی و رطوبت‌رسانی به پوست با استفاده از آبرسان‌ها و مرطوب‌کننده‌های باکیفیت یکی از مهم‌ترین نکات آرایش تابستانی است. بنابراین در روزهای تابستانی قبل از آرایش کردن حتما از مرطوب‌کننده بدون چربی استفاده کنید.

 

بهترین مرطوب کننده صورت

مرطوب‌کننده صورت سینره مخصوص پوست‌های چرب

از ضدآفتاب استفاده کنید

برای حفظ سلامتی پوست، در هر فصلی به‌خصوص تابستان، باید از کرم ضد آفتاب با درجه محافظت‌کنندگی مناسب استفاده کنید. در برابر اشعه‌های مضر خورشید از پوست‌تان محافظت کنید تا دچار آفتاب‌سوختگی و لک‌های پوستی نشوید. یک لایه ضدآفتاب زیر آرایش‌تان استفاده کنید که نور خورشید به پوست شما آسیب نزند. این را هم به خاطر بسپارید که هرچه پوست سالم‌تر و صاف‌تر باشد راحت‌تر می‌تواند آرایش کنید و مواد آرایشی بهتر روی پوست‌تان می‌نشیند.

 

ارایش تابستانی دخترانه

کرم ضد آفتاب نئودرم بدون رنگ

آرایش تابستانی باید کم و سبک باشد

در فصل تابستان که گرمای هوا باعث تعریق بیش‌تر می‌شود، باید از مواد آرایشی کم‌تری روی صورت‌تان استفاده کنید تا پوست صورت ظاهر بد و خمیری به خود نگیرد. فرض کنید آرایش زیادی دارید و صورت‌تان هم عرق می‌کند؛ قطعا خوشایند نخواهد بود. به همین خاطر به شما توصیه می‌کنیم در تابستان از آرایش سنگین پرهیز کنید و همیشه آرایش سبک و کمی داشته باشید. مثلا برای آرایش روزمره علاوه بر مرطوب‌کننده و ضد آفتاب، فقط از کانسیلر برای پوشش بعضی از قسمت‌های صورت استفاده کنید و زیادی شلوغش نکنید!

 

برای تثبیت ارایش چه کنیم

با پرایمر آرایش را ماندگار کنید

یکی از دغدغه‌های افراد برای آرایش تابستانی این است که در تابستان به این دلیل که پوست بیش‌تر عرق می‌کند، آرایش ماندگاری خوبی روی صورت‌شان ندارد و به‌هم‌ریخته و پاک می‌شود. به این منظور می‌توانید قبل از استفاده از سایر لوازم آرایشی از پرایمر استفاده کنید تا پوست‌تان صاف و یکدست شود؛ بدین ترتیب مواد آرایشی بهتر روی پوست می‌نشینند و ماندگاری آرایش هم بالا می‌رود. خیالتان راحت باشد که با پرایمر احساس سنگینی روی پوست خود نخواهید کرد.

در تابستان بیش از حد برق نزنید!

خیلی از خانم‌ها آرایش شاین و براق را دوست دارند؛ اما یادتان باشد که این نوع آرایش برای تابستان چندان مناسب و جذاب نیست. در روزهای تابستانی اغلب عرق و رطوبت زیادی روی پوست قرار می‌گیرد؛ اگر به این‌ها آرایش پر زرق و برق و درخشان را هم اضافه کنید، حالت درخشندگی مصنوعی و غیرجذابی روی صورت‌تان ایجاد می‌شود. به همین خاطر توصیه می‌شود در طول تابستان سراغ لوازم آرایشی که حالت درخشان و براق دارند مانند کرم‌های چرب و روغنی نروید.

سایه با رنگ طبیعی بزنید

برای جذاب شدن آرایش تابستانی از سایه‌هایی با رنگ طبیعی استفاده کنید. رنگ‌های تیره و خاص چندان برای تابستان مناسب نیست؛ در تابستان بهتر است که دنبال رنگ‌های شاد و روشن باشید تا چهره‌تان بانشاط به نظر برسد. در ضمن برای این که ماندگاری سایه چشم بالا برود و مدت بیش‌تری روی پلک بماند، قبل از سایه زدن از پرایمر چشم استفاده کنید.

آرایش مخصوص تابستان

رژگونه شاد و روشن انتخاب کنید

رنگ‌های شاد و روشن انرژی‌بخش هستند و برای آرایش تابستانی انتخابی مناسب محسوب می‌شوند. اگر از رژگونه‌هایی با رنگ‌های گرم و روشن استفاده کنید، صورت شما درخشان و شاداب به نظر خواهد رسید. ما رنگ‌های متمایل به سرخ را پیشنهاد می‌کنیم. همچنین بهتر است در تابستان از رژگونه‌های کرمی و ژلی (غیرپودری) استفاده کنید تا گونه‌های شما رنگ و درخشش طبیعی داشته باشند. گرمای هوا باعث می‌شود رژگونه پودری روی پوست حالت خمیری به خود بگیرد.

از رژ لب‌های متمایل به رنگ طبیعی لب استفاده کنید

مسلما باید و اجباری در کار نیست؛ اما بهتر است برای آرایش تابستانی از رژ لب‌هایی با رنگ‌های متمایل به رنگ طبیعی لب استفاده کنید. برای داشتن یک آرایش جذاب در تابستان، باید سراغ رنگ‌های ملایم و لطیف برای آرایش لب رفت.

 

میکاپ تابستانی دخترانه

آرایش را با اسپری تثبیت‌کننده تمام کنید

در مرحله آخر وقتی آرایش صورت‌تان کامل شد از اسپری تثبیت‌کننده آرایش استفاده کنید؛ به این طریق خیالتان از بابت ماندگاری آرایش راحت می‌شود. اسپری‌های تثبیت‌کننده علاوه بر حفظ آرایش، باعث آبرسانی شده و از کدر شدن آرایش جلوگیری می‌کنند.

در آخر این را بگوییم که اگر تمام این موارد را هم رعایت کنید باز به خاطر گرمای هوا احتمال پخش شدن و ریختن آرایش وجود دارد. به همین خاطر بهتر است همیشه تعدادی از لوازم آرایشی ضروری‌تان همراه‌تان باشد تا در صورت نیاز آرایش‌تان را تجدید کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *