دسته‌بندی نشده, مجله فروشگاه ماه روی

افزایش ماندگاری عطر با روش‌های موثر

افزایش ماندگاری عطر

عطرها و ادکلن‌ها یکی از محبوب‌ترین لوازم آرایشی و بهداشتی هستند. افرادی که به آراستگی خود اهمیت می‌دهند، برای انتخاب و خرید عطر هم دقت زیادی به خرج می‌دهند. وقتی عطر مناسبی انتخاب می‌کنید همیشه بوی خوش شما در خاطر دیگران می‌ماند و مهم‌تر از آن خودتان احساس رضایت می‌کنید و اعتمادبه‌نفس‌تان بالاتر می‌رود. اما شما برای افزایش ماندگاری عطر چه می‌کنید؟ این که مجبور باشید مدام عطر خود را تمدید کنید اصلا به‌صرفه نیست. در ضمن شیشه عطر شما که همیشه کنارتان نیست؛ مخصوصا اگر گران‌قیمت باشد. ضمن این که ماندگاری عطر لزوما به گران بودن عطر و برند بودن آن ربطی ندارد. نحوه استفاده شما از عطر هم می‌تواند منجر به افزایش ماندگاری عطر و بوی آن شود. در این مطلب قصد داریم موثرترین روش‌های افزایش ماندگاری بوی عطر را بررسی کنیم.

عطر را جای مناسب بگذارید

یکی از کارهایی که میزان ماندگاری عطر را افزایش می‌دهد، نگهداری آن در جای مناسب است. اگر می‌خواهید عمر عطر شما طولانی شود و بوی آن زود از بین نرود، آن را در مجاورت نور، گرما و رطوبت قرار ندهید. دقت کنید که این عوامل می‌توانند باعث کاهش کیفیت و ماندگاری عطر شوند. عطرها را باید در اتاق خنک، نقاط خشک خانه و دور از پنجره نگه دارید. همچنین برای افزایش ماندگاری عطر بعد از استفاده نیز حتما درب آن را ببندید.

 

روش های افزایش ماندگاری عطر

هنگام خرید به نت‌ها دقت کنید

عطرها از سه نت آغازین، میانی و پایانی تشکیل می‌شوند و نت آغازین یا همان پایه عطرها معمولا همان چیزی است که سبب ماندگار بودن یا نبودن عطر می‌شود. بر این اساس گفته می‌شود عطرهایی که پایه چوب، مشک، چرم و عنبر دارند اغلب دارای ماندگاری بیش‌تری نسبت به سایر عطرها مثلا عطرهایی با نت آغازین مرکبات، هستند.

زمان عطر زدن در ماندگاری آن تاثیر دارد

برای افزایش ماندگاری عطر توصیه می‌کنیم آن را روی بدنتان اسپری کنید، نه روی لباس. در ضمن بعد از حمام که پوست‌تان کمی مرطوب است عطر را به بدن‌تان بزنید. بهترین زمان استفاده از عطر همان موقع است؛ زیرا رطوبت پوست ماندگاری عطر را افزایش می‌دهد. همچنین یادتان باشد پیش از پوشیدن لباس عطر بزنید تا لکه‌ای روی لباس‌هایتان به جای نماند. باقی ماندن لکه روی لباس، به‌خصوص در مورد پرفیوم‌ها و ادوپرفیوم‌ها که اسانس روغنی بیش‌تری دارند، صدق می‌کند.

عطر را به نبض‌ها و نقاط گرم بدن اسپری کنید

یکی دیگر از روش‌های موثر افزایش ماندگاری عطر این است که آن را به قسمت‌هایی از بدن که گرمای بیش‌تر یا نبض دارند اسپری کنید؛ البته با رعایت فاصله مشخص. بخش‌های گرم و نبض‌دار بدن عطر را به تمام سطح پوست منتقل می‌کنند. این نقاط شامل مچ دست، بخش داخلی آرنج، گردن و… می‌شود. همچنین بهتر است عطر را به سه نقطه مختلف از بدن اسپری کنید تا شانس از بین رفتن بوی عطر در کوتاه‌مدت به حداقل برسد.

 

چگونه بوی عطر را ماندگار کنیم

از مالیدن عطر به پوست پرهیز کنید

خیلی از افراد عادت دارند که عطر را به دو مچ دستشان می‌زنند و آن‌ها را به هم می‌مالند و خیال می‌کنند با این کار بو بهتر پخش می‌شود. در واقع با این کار فقط بوی عطر را خراب می‌کنند. دقت کنید که مالیدن عطر به پوست به جای اسپری کردن آن، باعث می‌شود رایحه اولیه و قوی عطر از بین برود و ماندگاری آن کاهش یابد. برای افزایش ماندگاری عطر و پخش بوی بهتر، بعد از این که عطر را روی گردن، نبض دست یا سایر نقاط اسپری کردید، اجازه دهید چند ثانیه بماند و هرگز آن را روی پوست نمالید.

قبل از عطر زدن پوست را چرب کنید

برای افزایش ماندگاری بوی عطر ابتدا پوست را با وازلین یا لوسین بدون بو چرب کنید، سپس عطر بزنید. بوی عطر روی پوست چرب بیش‌تر می‌ماند تا روی پوست خشک. به این دلیل گفته می‌شود لوسیون یا مرطوب‌کننده بدون بو انتخاب کنید که رایحه عطر را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند و فقط پوست را چرب می‌کنند.

از عطر فصل استفاده کنید

نکته دیگر این که عطر مناسب فصل بخرید. عطرهای خنک برای بهار و تابستان و عطرهای تند و گرم برای فصول سرد پاییز و زمستان مناسب هستند. برای افزایش ماندگاری بوی عطر باید از هر عطری در فصل مناسب استفاده کنید.

بالا بردن پخش بوی عطر

عطر را مستقیم به مو نزنید

برای این که موهای شما بوی خوش بگیرد باید بعد از حمام زمانی که موهایتان هنوز کمی مرطوب است، نه کاملا خیس، عطر را به مو اسپری کنید. به این طریق قبل از این که مو خشک شود، بوی خوش را درون خود نگه می‌دارد. اما یادتان باشد عطر را مستقیم به مو اسپری نکنید؛ زیرا این کار می‌تواند باعث خشکی موها شود. عطر را به برس خود اسپری کنید و سپس با آن مو را شانه بزنید تا موها رایحه ملایمی بگیرند و آسیب نبینند. عطرها و اسپری‌های خوش‌بوکننده مخصوص مو هم وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای خوش‌بو کردن موی خود استفاده کنید.

سخن پایانی

هر چقدر که برای افزایش ماندگاری عطر تلاش کنید و عطر باکیفیت و خوب بخرید، باز هم لزوما بوی عطر از صبح تا شب مثل اولش باقی نمی‌ماند؛ به همین خاطر بهتر است عطرتان را با خود به مهمانی و قرارهایتان ببرید و هر از گاهی آن را تجدید کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *