دسته‌بندی نشده, مجله فروشگاه ماه روی

تفاوت کانتور و هایلایتر چیست؟

تفاوت کانتور و هایلایتر

یک زمانی لوازم آرایشی محدود می‌شد به رژ لب، ریمل و مداد چشم و مدل‌های چندان متنوعی هم برای آرایش وجود نداشت و همه تقریبا به یک شکل آرایش می‌شدند؛ ولی در چند سال اخیر تنوع لوازم آرایشی و ترفندها و تکنیک‌های آرایشی خیلی بیش‌تر از قبل شده و مدام اسم‌های جدیدی به گوشمان می‌خورد. از کانتورینگ و هایلایتینگ چیزی شنیده‌اید؟ تفاوت کانتور و هایلایتر را می‌دانید؟

این محصولات و تکنیک‌های جدید شاید خیلی در آرایش روزمره ما کاربرد نداشته باشند؛ اما زمانی که بخواهیم در مهمانی یا مراسمی شرکت کنیم با کمک آن‌ها می‌توانیم آرایش حرفه‌ای‌تری داشته باشیم و زیباتر، گیراتر و متفاوت‌تر از همیشه شویم. در این مطلب با دو تکنیک حرفه‌ای و مهم آرایشی یعنی کانتورینگ و هایلایتینگ و تفاوت کانتور و هایلایتر آشنا خواهید شد.

 

فرق کانتور و هایلایتر

کانتورینگ چیست؟

قبل از این که به بررسی تفاوت کانتور و هایلایتر بپردازیم باید تعریف هر کدام را بدانید. حتما برایتان پیش آمده به شخصی نگاه کنید و با تعجب و سریع با خودتان بگویید چقدر صورتش بی‌عیب و نقص است و هیچ ایرادی ندارد. به‌خصوص درباره سلبریتی‌ها و بازیگرها این اتفاق خیلی می‌افتد که گمان می‌کنیم به طور طبیعی صورت‌شان بی‌ایراد است. در صورتی که چنین چیزی نیست و آن‌ها آرایشگرهای حرفه‌ای دارند یا خودشان بلدند حرفه‌ای آرایش کنند.

کانتورینگ روشی تقریبا جدید در آرایش است که با استفاده از تکنیک سایه روشن به صورت فرم می‌دهد، عیب‌های آن را برطرف می‌کند و به طور کل نوعی خطای دید در چهره ایجاد نموده و کمک می‌کند تا قسمت‌هایی از صورت شکل بهتری پیدا کنند. با کانتور کردن می‌توان بخش‌هایی از صورت مانند استخوان گونه را برجسته‌تر نشان داد و در مقابل کاری کرد که بینی لاغرتر و خوش‌فرم‌تر به نظر برسد. این تکنیک بین افراد حرفه‌ای گریم و آرایش طرفداران زیادی دارد.

انواع کانتور

کانتورها دارای دو نوع پودری و کرمی هستند. تفاوت آن‌ها در این است که استفاده از کانتورهای کرمی اغلب راحت‌تر است چون به آسانی ترکیب و روی پوست محو می‌شوند؛ اما استفاده از کانتورهای پودری به مهارت بیش‌تری نیاز دارد و کمی حرفه‌ای‌تر است. همچنین کانتورهای پودری حالتی مات به چهره می‌بخشند. البته این را فراموش نکنید که مهم‌تر از نوع کانتور نحوه استفاده شما از این تکنیک است. برای این که کانتورینگ را حرفه‌ای انجام دهید به کرم مناسب با پوست، رنگ مناسب آن و برس مناسب نیاز دارید. در ضمن باید با نقاط مختلف و استخوانی صورت، نحوه ترکیب صحیح کانتور تیره و روشن و به درستی محو کردن خطوط کانتور به خوبی آشنا باشید.

هایلایتینگ چیست؟

وقتی با مفهوم هایلایتینگ آشنا شوید متوجه می‌شوید که تفاوت کانتور و هایلایتر چیست. تکنیک هایلایتینگ برای خانم‌هایی مناسب است که علاقه چندانی به آرایش زیاد ندارند و می‌خواهند یک آرایش ملایم و طبیعی داشته باشند. البته استفاده از هایلایتر در میکاپ خیلی ضرورتی ندارد؛ اما می‌تواند به چهره شما زیبایی، طراوت و درخشندگی ببخشد. هایلایترها ساختار سبکی دارند و به زیباتر و برجسته‌تر کردن نقاط خاصی از صورت منجر می‌شوند؛ همچنین به تکمیل مراحل کانتورینگ کمک می‌کنند. در واقع هایلایتینگ و کانتورینگ دو تکنیک مکمل هم هستند و در نتیجه استفاده از این دو تکنیک چهره شما درخشان و جذاب می‌شود.

هایلایترها در انواع پودری، مایع و کرمی موجودند. هایلایتر را باید پس از اتمام زیرسازی آرایش و در واقع در آخرین مرحله آرایش استفاده کنید. استخوان گونه یکی از مهم‌ترین نقاط صورت است که با استفاده از هایلایتر می‌توان ظاهر زیباتری به آن بخشید. دیگر نقاط مهمی که هایلایتر در آن نقاط استفاده می‌شود استخوان بینی، بالای خط لب و زیر ابرو و چانه است. اما به طور کل حواستان باشد که در به‌کارگیری این تکنیک زیاده‌روی نکنید؛ چون چهره حالت طبیعی خود را از دست می‌دهد و آرایش شما مصنوعی می‌شود.

 

روش استفاده از کانتور

تفاوت کانتور و هایلایتر

حالا با توجه به توضیحاتی که تا این‌جا خوانده‌اید حتما به تفاوت کانتور و هایلایتر پی برده‌اید و با این دو تکنینک آرایشی آشنا شده‌اید. تفاوت این دو تکنیک در این است که کانتور عیب‌های صورت را می‌پوشاند؛ در واقع با استفاده از سایه روشن می‌توان خطای دید ایجاد کرد و فرم صورت را تغییر داد. هایلایتر اما نقاط قوت صورت مثلا گونه‌ها را برجسته می‌کند.

سخن پایانی

حال با شناخت این دو تکنیک و آگاهی از تفاوت‌های آن‌ها می‌توانید با استفاده همزمان از این دو تکنیک ظاهری زیباتر از همیشه و چهره‌ای شاداب و درخشان داشته باشید.

بازگشت به لیست

۰ نظر در “تفاوت کانتور و هایلایتر چیست؟

  1. فدایی فرد گفت:

    بسیار توضیحات خوب و موثری بود. ممنون میشم اگر درباره کانتورینگ بیشتر توضیح بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *