دسته‌بندی نشده, مجله فروشگاه ماه روی

مهم‌ترین نکات مراقبت از پوست در تابستان

مراقبت از پوست در تابستان

آفتاب داغ تابستان چندان رابطه خوبی با پوست ما ندارد و می‌تواند حسابی نسبت به پوست بی‌رحم باشد. دمای هوا که بالا می‌رود غده‌های چربی پوست بیش از پیش فعال می‌شوند و در نتیجه مشکلاتی مثل قرمز شدن و خارش پوست، آفتاب‌سوختگی، پیری زودرس پوست و سرطان پوست در بلندمدت برای افراد به وجود می‌آید. از آثار مخرب امواج فرابنفش خورشید بر روی پوست هر چقدر بگوییم کم گفتیم. البته آفتاب می‌تواند برای ما مفید باشد؛ اما به شرط این که از پوست خود محافظت کنیم. مراقبت از پوست همیشه لازم و ضروری است؛ اما ضرورت آن در فصل تابستان چندین برابر می‌شود. بهترین راه پیشگیری از بروز این مشکلات پوستی چیست؟ شاید خیلی از ما اولین چیزی که به ذهنمان برسد استفاده از کرم ضدآفتاب باشد؛ اما آیا فقط استفاده از ضدآفتاب کفایت می‌کند؟ در این مطلب با مهم‌ترین نکات مراقبت از پوست در تابستان آشنا خواهید شد.

ضدآفتاب را فراموش نکنید

برای مقابله با آفتاب‌سوختگی و دیگر مشکلات پوستی، کرم ضدآفتاب بهترین دفاع است. در طول تابستان باید استفاده از کرم ضدآفتاب را جدی بگیرید. بهتر است از ضدآفتابی استفاده کنید که SPF بالاتری دارد؛ اما به طور کل بهترین نوع ضدآفتاب برای شما بستگی به پوست شما دارد که باید پزشک و متخصص پوست آن را تشخیص دهد. حدود ۳۰ دقیقه قبل از این که از خانه بیرون بروید و در معرض آفتاب باشید، برای مراقبت از پوست در تابستان از ضدآفتاب استفاده کنید. خساست به خرج ندهید و به مقدار کافی از ضدآفتاب به پوست خود بزنید. لازم است هر چند ساعت یک بار ضدآفتاب را تمدید کنید؛ به‌خصوص اگر ساعت‌های طولانی بیرون از خانه و در فضای باز هستید. ضدآفتاب خوب و باکیفیت باید در برابر آب مقاوم و دارای SPF 15 یا بالاتر بوده و طیف محافظتی وسیعی داشته باشد.

 

روتین مراقبت از پوست در تابستان

تمام نکاتی که در رابطه با مراقبت از پوست می‌گوییم، مسلما فقط برای خانم‌ها نیست. آقایان نیز اگر می‌خواهند پوستی شاداب و سالم داشته باشند باید مراقبت‌های پوستی را جدی بگیرند.

 

مراقبت از پوست در برابر آفتاب

کرم ضد آفتاب آقایان آندرو سان-پروتکشن SPF50 دکتر ژیلا

پوست خود را مرطوب و هیدراته نگه دارید

برای حفظ سلامتی و زیبایی پوست، مرطوب و هیدراته نگه داشتن پوست همیشه مهم است؛ اما در طول تابستان این مساله بسیار مهم‌تر می‌شود. به این منظور می‌توانید شب‌ها بعد از این که صورت خود را می‌شویید از ماسک‌های صورت آبرسان استفاده کرده و در طول روز هم به طور مرتب از اسپری آب بر روی پوست صورت استفاده کنید تا پوست شما همیشه شاداب و مرطوب باشد. همچنین بهتر است کرم مرطوب‌کننده‌ای به پوست خود بزنید که فاقد چربی است و ترکیباتی مانند ویتامین A و ویتامین C هم دارد.

به میزان کافی آب بنوشید

اگر می‌خواهید پوستی زیبا و سالم داشته باشید، برای مراقبت از پوست در تابستان به مقدار کافی آب بنوشید و نگذارید آب بدن‌تان کم شود. نوشیدن مایعات باعث دفع سموم از بدن می‌شود و شفافیت و درخشندگی را به پوست شما هدیه می‌دهد. با نوشیدن آب رطوبت پوست حفظ شده و به این طریق مانع خشک شدن پوست خود می‌شوید؛ همچنین احتمال ابتلا به جوش و آکنه‌های پوستی هم کاهش می‌یابد. در ضمن نوشیدن آب باعث افزایش انعطاف‌پذیری پوست می‌شود و علائم پیری پوست مانند چین و چروک را کاهش می‌دهد. خلاصه که همیشه آب کافی بنوشید تا سالم بمانید؛ به‌خصوص در تابستان.

 

خواص آب برای پوست

پوست‌تان را لایه برداری کنید

در طول تابستان برای حفظ سلامتی پوست به طور مرتب پوست خود را لایه‌برداری کنید. البته این که می‌گوییم به طور مرتب منظورمان این نیست که هر روز مثلا از ماسک لایه‌بردار استفاده کنید، لایه‌برداری بیش از حد نیاز برای پوست مضر است، هفته‌ای یک بار کفایت می‌کند. لایه‌برداری پوست باعث از بین رفتن سلول‌های مرده پوست می‌شود و در نتیجه پوست شما صاف و شفاف به نظر می‌رسد. اسکراب صورت و ماسک لایه‌بردار را می‌توانید آماده از بیرون بخرید یا این که برای لایه‌برداری پوست از اسکراب‌های خانگی استفاده کنید.

 

درمان خشکی پوست صورت در تابستان

آرایش سبک داشته باشید

برای مراقبت از پوست در تابستان باید همواره سبک و ملایم آرایش کنید. تعریق، گرما و چرب شدن سطح پوست در تابستان باعث حساس‌تر شدن پوست در برابر محصولات آرایشی می‌شود؛ به همین خاطر متخصصان پوست می‌گویند در فصل گرما باید آرایش سطح پوست را سبک کنید. علاوه بر آرایش سبک باید سراغ محصولات چندمنظوره بروید تا نیاز کمتری به لوازم آرایشی پیدا کنید؛ مثلا به جای استفاده از انواع کرم پودرها و کانسیلر و بقیه کرم‌ها و محصولات پوشاننده مشکلات پوستی، از یک کرم ضدآفتاب حاوی رنگدانه استفاده کنید.

از پوست لب‌ها غافل نشوید

خیلی از افراد مراقبت از پوست لب‌ها را جدی نمی‌گیرند و به نظرشان اصلا مساله مهمی نیست؛ در صورتی که خشکی و حساس شدن پوست لب جزء رایج‌ترین مشکلات پوستی در فصل تابستان است. لب یکی از قسمت‌های مستعد ابتلا به سرطان پوست و لب است. برای محافظت از لب‌ها و پیشگیری از این مشکلات از محصولات مخصوص لب که دارای SPF 15 یا بالاتر هستند استفاده کنید. در ضمن وقتی زیر نور خورشید هستید از روغن بچه، وازلین یا رژ لب براق استفاده نکنید. بهتر است رژ لب دارای SPF که خاصیت مرطوب‌کنندگی و محافظت‌کنندگی دارد خریداری و استفاده کنید. شب‌ها قبل از خواب هم می‌توانید از محصولات مراقبت از لب که حاوی ویتامین‌های C و  E یا روی هستند برای حفظ سلامتی و زیبایی پوست کمک بگیرید.

 

روتین مراقبت از پوست لب

عینک آفتابی، یاور همیشه همراه در تابستان

قرار گرفتن طولانی در معرض پرتو UV علاوه بر این که پوست را می‌سوزاند و به آن آسیب می‌زند، می‌تواند به مرور زمان باعث ایجاد مشکلات و بیماری‌های چشمی مثل آب مروارید و تباهی لکه زرد شود. برای پیشگیری از آسیب چشم‌ها و پوست اطراف آن‌ها باید از عینک آفتابی استفاده کنید. سایز و ابعاد عینک آفتابی باید مناسب باشد؛ عینک آفتابی هر چه بیش‌تر چشم‌هایتان را بپوشاند، شدت نوری که به قسمت پشت چشم‌ها می‌رسد کم‌تر خواهد شد. توجه کنید برای مراقبت از پوست در تابستان عینک آفتابی‌ای که می‌خرید با UV 400 باشد تا صددرصد از اشعه UV را جذب کند.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم مراقبت از پوست در تابستان به خاطر افزایش گرمای هوا در این فصل اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند و برای حفظ سلامتی، زیبایی و طراوت پوست نیاز است که روتین مراقبت از پوست را جدی بگیرید. در این مطلب مهم‌ترین نکاتی که باید رعایت کنید تا پوستی شاداب و زیبا داشته باشید را بررسی کردیم؛ شما چه پیشنهاد دیگری برای مراقبت از پوست در فصل گرما دارید؟

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *